~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Monday, December 22, 2014

~ anak murid dan pensyarah ~

Sabtu lepas 13 disember 2014

Saya pergi kenduri kawan kepada kawan iraq saya; Wisam. Seronok Wisam. Belajar tentang budaya orang Malaysia. Adat orang Melayu. Merenjis. Bunga telur. Bergambar.

Selepas kenduri saya hantar Wisam balik.

Saya kemudian rasa nak pergi Puncak
Alam. Terus saja saya bawa kereta ke sana.


Telefon saja anak murid saya. Terkejutnya dia. Dapat panggilan entah dari siapa.


Banyak pulak bercerita. Banyak lagi dengar luahan rasa. Tentang tekanan belajar. Tentang kehidupan. Tentang kawan. Tentang cinta. Dan macam-macam.



Rindu la nak mengajar.


Tapi tak rindu dilukai oleh pelajar sendiri.








posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...