~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Thursday, August 27, 2015

Rindu

Rindu
Pada dia
Yang dah lama tak jumpa


Aku merajuk
Baru kau nak tunjuk
Sayang rindu kau


Cari aku lagi


Saat kau perlukan




.wani.



Saturday, August 15, 2015

Malaysia Delegates at 7th ACYEF



Momen di mana Laos menyerahkan host ACYEF kepada Malaysia



Jumpa di 8th ACYEF, Kuala Lumpur Malaysia



Friday, August 14, 2015

Tuesday, August 11, 2015

Saya rindu awak


Saya sangat gembira bila awak ada dengan saya.  Saya boleh buat banyak perkara dengan awak. Saya berWhatsApp tanpa sekat-sekat, taip laju-laju pun awak boleh pikap. 


Saya suka awak, bila saya ambil gambar, terang dan cerah.  Saya sayang awak, sebab saya download Al-Quran, Mathurat, Azan. Awak selalu ingatkan saya saat saya perlu menunaikan kewajipan saya sebagai seorang hamba. 


Awak, saya sangat cinta awak. Awak, saya jaga awak. Saya selalu tukar baju awak. Saya akan pastikan awak pakai baju penuh. Saya tak nak bila awak tergelincir, terjatuh, awak akan sakit dan jumpa doktor. 


Tapi awak, awak selalu mati sendiri. Awak selalu restart diri sendiri.  Kadang, awak akan diam. Saya tekan tekan awak. Saya panggil panggil awak. Awak tetap diam.  Saya selalu format awak. Saya belajar untuk selamatkan awak. Tapi saya tak berjaya.


Awak diam saja. Awak terus diam. Awak DIAM!


Saya hantar awak, saya resah. Saya cari doktor. Banyak doktor yang saya cari. Tak puas hati dengan satu doktor, saya cari doktor lain..



Doktor cakap, tak boleh buat apa dah. Mother board awak rosak. Saya perlu ada RM500 untuk baiki awak.  Jumlah itu terlalu banyak.  Saya tak mampu!


Maafkan saya awak. 


Tapi,


Saya nak awak tahu.


Saya RINDU awak, Note 2!



Monday, August 10, 2015

~ Burung Kakak Tua Yang Pandai Bercakap ~



Aku rindu masakan Maa, celoteh Maa, nasihat Maa..
Abah yang akan belikan durian. Ngeteh!

:')

Moga mereka panjang umur dan dimurahkan rezeki.. Amin.



---------------------------------------------



Allah Maha Kaya
Burung kakak tua cerdik dan pandai
Di dalam sangkar macam2 bunyi
Berwarna kelabu ekornya merah
Makan kuaci guna paruh





Sunday, August 9, 2015

The New Safiah Ibrahim

I am no longer student postgraduate at Universiti Malaysia Kelantan
I am no longer working as Graduate Research Assistant under Long Term Research Grantt (LRGS) with Programme Leader, Universiti Malaysia Kelantan.


Here is the new me.

May Allah lead me.. Amin.


Safiah at Don Chan Palace Hotel, Laos

Wednesday, July 1, 2015

Backhoe, Lori 6 tayar dan lori 10 tayar sewa murah

HWI Berkat Services Sdn. Bhd. ada menyediakan perkhidmatan sewaan backhoe, lori 6 tayar dan lori 10 tayar, concrete mixer di sekitar kemaman, kemasik, kertih, paka atau kijal.


Sesiapa yang berminat untuk menyewa backhoe dan concrete mixer bolehlah berhubung dengan pengurus HWI Berkat Services Sdn. Bhd.



Harga sewa backhoe/hari = RM450
harga untuk sebulan boleh dirunding


Harga sewa concrete mixer/bulan= RM400

Harga sewa lori - boleh telefon atau Whatsapp untuk tahu harga sewa.



No. Tel : +6011 - 2352 5788




Harga boleh dibincangkan dengan pengurus HWI Berkat Services Sdn. Bhd.


kita deal sampai jadi!

Friday, June 5, 2015

~ YB Khairy Yang #talldarkhandsome

Pembentangan penyelidikan kepada YB KJ di Booth LRGS, Karnival Penyelidikan Belia, Festival Belia Putrajaya




posted from Bloggeroid

Friday, May 15, 2015

Karnival Penyelidikan Belia (IYRES)

PUTRAJAYA, 14 MEI 2015 - 

Mesyuarat Pelaksanaan Pameran Bagi Karnival Penyelidikan Belia (IYRES), Sempena Festival Belia Putrajaya 2015








Thursday, April 30, 2015

Humood AlKhudher - حمود الخضر - كن أنت | Kun Anta LYRICS

Humood AlKhudher - حمود الخضر - كن أنت | Kun Anta dalam Rumi / cara nak sebut lirik KUN ANTA dalam rumi




Liujarihim, qolladtu zohiru ma fihim
Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,
Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,
La la,
Nurdhin nasa bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la


Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala 

Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala 

 la la la la.. la la la la.. 


Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum,
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi-ni,
Sa akunu ana, mithli tamaman hazana,
Fakona a’ti takfini, za-ka yaqi-ni,


La la,
La nahtajul ma-la,
Kai naZdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,
La la,
Nurdhin nasa bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la


Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala


Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liridhohum,
Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biridhohum

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai naZdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,
La la,
Nurdhin nasa bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la

Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala


Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh Oh Wo Oh 
Kun anta tazdada jamala



----------------------------------------------------------


لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم Ketika ingin bersaing dengan yang lain, aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya. فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر Jadi aku boleh jadi seorang yang lain hanya untuk berbangga و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر Tetapi yang kuperolehi hanyalah kerugian di atas perwatakanku ini. لا لا لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan, kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini di dalam hati ia bersinar. لا لا نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.



كن أنت تزدد جمالاً Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم Sungguh aku menerima mereka tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka إلا بما يرضيني، كي أرضيني melainkan apa yang aku terima itu aku telah redha. سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri inilah aku فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني hal ini kurasakan sudah cukup dan aku sangat pasti سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku aku tidak perlukan orang lain menerimaku وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم aku akan jadi apa yang aku suka kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?




----------------------------------




لأجاريهم, قلدت ظاهر ما فيهم When you want to compete with others, I want to emulate the character of outside and inside. فبدوت شخصا آخر, كي أتفاخر So I can be someone else only for pride و ظننت أنا, أني بذلك حزت غنى and I thought if I do like that I would be an advantage فوجدت أني خاسر, فتلك مظاهر But that is offset by the gain on this perwatakanku. لا لا لا نحتاج المال, كي نزداد جمالا, جوهرنا هنا, في القلب تلالا We do not need to add real beauty, inner beauty (jeweler) is here it shines in our hearts. لا لا نرضي الناس بما لا, نرضاه لنا حالا, ذاك جمالنا, يسمو يتعالى we need not consider the views of others for what is not there, that does not suit us, that's the beauty of our growing up to the top.     كن أنت تزدد جمالا Be yourself will certainly add to the beauty of the existing أتقبلهم, الناس لست أقلدهم I really accept them but I also do not mimic their character إلا بما يرضيني, كي أرضيني but what I received was that I was pleased. سأكون أنا, مثلي تماما هذا أنا I want to be like my own self, this is me فقناعتي تكفيني, ذاك يقيني I felt it was enough and I am very sure سأكون أنا, من أرضى أنا, لن أسعى لا لرضاهم I will be by myself capability I do not need others to accept me وأكون أنا, ما أهوى أنا, مالي وما لرضاهم I will be what I like why do I have to care about their acceptance of me?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...