~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Wednesday, June 13, 2012

~ Tips nak dapat Anugerah Dekan #Bahagian 2 ~


Sila klik Bahagian 1 untuk lihat tips no 1 & 2 

3. Kumpul quiz, test dan final.  Tandakan di buku teks @ nota soalan-soalan yang selalu keluar di dalam quiz, test dan final. Jadi anda boleh jimatkan masa untuk belajar.  Berbaiklah dengan senior untuk dapatkan soalan tu k. :)


4. Score dalam semua continous assessment yang diberikan di dalam kelas. Cuba dapatkan markah yang tinggi untuk presentation, quizes, tests, group project, case study, assignments and others assessments yang boleh membawa markah.


5. Berbuat baiklah dengan pensyarah. Guru adalah ibu bapa kita yang kedua. Bukan bermaksud perlu bagi hadiah, cukup menghormati mereka. Senyum dan bertegur sapalah dengan mereka apabila berjumpa di luar kelas.



6. Cara untuk senang mendapat markah dalam ujian bertulis seperti quiz, test dan final. Anda haruslah memberi sepenuh perhatian sewaktu kuliah, menulis setiap contoh yang diberikan pensyarah (menambah kefahaman kita selepas kelas apabila kita mengulangkaji untuk quiz, test dan final).  Jadi di dalam ujian bertulis nanti walaupun anda 'blur' anda akan boleh ingat tentang contoh yang pensyarah berikan.  Jawablah mengikut kefahaman anda. :)





Bila anda dapat Anugerah Dekan setiap semester, anda akan dapat Anugerah Naib Canselor. Ini tips atau cara-cara untuk dapat Anugerah Naib Canselor jugak. (:



Untuk buktikan tips-tips ini, aku dapat ANC konvo Degree.  So, better believe it. 





3 comments:

apple hijau said...

thanx fia for the tips...sangat berguna. InsyaAllah akan di'practise'kan...

p/s: mendoakan Fia akan mendapat anak bukan saja yang comel tapi baik, bijak dan soleh solehah macam Fia dan suami..Ameen...:D

Bertanya said...

Akak...kalau ada satu sem saya x dapat dekan...tapi semua sem yang lain saya dapat dekan..bole ke dapat anugerah naib canselor nie????

Safiah Ibrahim said...

Adik, Anugerah Naib Canselor kena setiap sem dekan. Kalau ada satu sem tak dapat dekan, tak dapat ANC...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...