~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Tuesday, May 22, 2012

~ Tips nak dapat Anugerah dekan #Bahagian 1 ~

Dulu masa Aku baru mask UiTM untuk ambik diploma, Aku macam terkapai-kapai. Salam fikiran Aku selalu Ada persoalan, contohnya;

  • cara nak belajar
  • Nak pilih Kawan macam mana
  • Quiz tu apa
  • Test tu macam mana
  • Assignment tu nak buat macam mana
  • Presentation tu apa, nak buat macam mana
  • Dan macam-macam lagilah..


Tapi alhamdulillah, pointer Aku setiap semester meningkat dan alhamdulillah Aku Kenal Kawan yang banyan membantu. Diploma tu Aku Kira tempat Aku menimba ilmu Dan pengalaman tentang selok belok belajar di menara gading.


Alhamdulillah, untuk ijazah Aku dapat pakai selempang, Aku dapat Anugerah Naib Canselor (ANC). Ini dia tips Aku Berikan Dari pengalaman Aku:



  • 1. Tekadkan dalam hati, bila je dapat Surat tawaran. Pahatkan kuat-kuat dalam hati Dan fikiran. "Aku pergi sana nak belajar, nak dapt Anugerah dekan setiap semester"

  • 2. Korang mesti Ada kata-kata hikmah atau kata-kata perangsang. Aku Ada satu


" ku datang dengan harapan, ku pulang dengan kejayaan" 

(Kita datang uni ni, mesti mak ayah kita bagi harapan tinggi pada kita. Itu tak termasuk lagi adik kita, kakak abang kita, makcik-mak cik, pakcik-pakcik, nenek, atok dan ramai lagi lah yang nak tengok kita berjaya. Jadi kita kenalah pulang dengan KEJAYAAN)




Ayat ni Aku tulis cantik comel kiut, pastu tampal kat tempat yang senang Aku tengok. Jadi, Aku Akan sentiasa ingat apa yang Aku pahat dalam hati kat atas tu. (:



Untuk buktikan tips-tips ini, aku dapat ANC konvo Degree.  So, better believe it.




 ++Aku sambung lain Kali Pulak, ni pun Pinjam iPad abah. (:

4 comments:

Zierwa Zainal said...

betul2... memang kena sentiasa pasang niat.. dan betul2 pahatkan niat kita.. satu lgi.. tmpal gmbr mak ayah kat tempt yg mmg kite slalu tgk.. :) bila rasa malas nk study, tgk gmbr mak ayah kita.. :)

Liza @ Adzriel AB said...

alhamdulillah..satu tekad yg baik utk capai result cemerlang.

caliph shuriken said...

congratz.. pnah jgak dpt anugerah cmni wktu diploma dulu tapi kenangan blajar kt ipts tu agak x best, huh...

seeha said...

siha nak dapat dekan juga,..insyaAllah semester depan siha try lagi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...