~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Tuesday, August 26, 2014

~ Doa ku untuk hari mendatang ~

Ya Allah,
Gantikanlah tiap titis air mata
Bukan di dunia yang fana

Anugerahkanlah aku Syurga
Galang ganti duka

Allahumma Amin...





Saya toleh sebentar ke belakang. Bukan untuk ditangisi. Sekadar untuk motivasi diri.


Oh. Sudah jauh perjalanan yang ditempuhi. Rupanya kuat juga diri dan hati. :')


Terkenang saya, waktu mendapat kerja di UiTM Pahang, di Jengka. Seorang diri meredah jalan raya. Begitu asing Jengka pada saya.


Awalnya saya nampak bersahaja. Jauh pada pandangan mata keluarga. Ku seka air mata. Akhirnya, saya biarkan saja ia mencurah seperti hujan dariNya..


Ah.

Sebenarnya, itu bukan permulaan cerita. Bukan juga akhirnya. Biar saja rahsia. Gelojak jiwa. Perit derita. Susah sengsara.


Alhamdulillah.


Bukan saya nak bercerita. Bukan nak kan apa-apa.


Kagum dengan saya. Tak sangka. Rupanya kuat juga saya harungi derita. Rupanya tabah juga harungi duka. Rupanya sabar juga saya dalam sabar. SubhanAllah...


Terima kasih semua.


Saya tak salahkan sesiapa. Saya maafkan semua. Saya akan terus belajar memaafkan dan melupakan, belajar untuk terus sabar dalam sabar.


:)
























posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...