~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Thursday, February 23, 2012

~ Cara-cara nak mohon Graduate Service Scheme @ Skim Khidmat Siswazah~


Sebelum aku cerita cara-cara korang nak mohon Skim Khidmat Siswazah (SKS) ni, korang kena tahu serba sedikit pasal SKS kan.. Sila baca sampai habis.


Maksud Skim Khidmat Siswazah (SKS)?  

Skim ini telah diperkenalkan kepada pelajar-pelajar Sarjana UiTM untuk memberi sokongan dengan elaun bulanan sebanyak RM1,300.  Ini membolehkan mereka meningkatkan bakat dan kemahiran insaniah meraka dengan membantu dalam pelbagai aktiviti di fakulti/cawangan/COEs masing-masing.

Perlantikan ini adalah untuk semester semasa dan pelajar yang masih lagi berminat perlu membuat permohonan semula setiap semester.


Siapa yang layak memohon Skim Khidmat Siswazah (SKS)?

Pelajar Malaysia yang berdaftar dan sedang mengikuti program Sarjana sepenuh masa secara kerja kursus atau penyelidikan adalah layak untuk memohon.


Apakah tugas-tugas yang akan dilakukan oleh penerima Skim Khidmat Siswazah (SKS)

Tugasan adalah seperti membantu dalam pengajaran, menganjurkan seminar atau persidangan, membantu di makmal, projek-projek kahs dan lain-lain lagi.


Berapa lama kena kerja?

Penerima skim ini akan bertugas di fakulti/cawangan/pusat masing-masing untuk sekurang-kurangnya 6 jam seminggu (sebanyak-banyaknya 8 jam sehari X 5 hari, selagi tidak melanggar Akta Buruh).


Apakah website URL untuk permohonan Skim Khidmat Siswazah?

http://www.online.uitm.edu.my/ipsis/sksapps/



Cara-cara memohon Skim Khidmat Siswazah UiTM

1. Buka Internet Explorer


2. Untuk tengok langkah seterusnya sila klik SINI 



++ Semoga berjaya semua!

6 comments:

cahaya iman said...

info awak byk pasal u.. saya suka.. :)

Safiah Ibrahim said...

Thanks

(:

Anonymous said...

tumpang tanya, minimum 6 jam seminggu maksudnya minmimum akan dpt sebulan RM1300?

kalau buat lebeh contoh 10 jam seminggu, dpt lebih daripada RM1300 tu la? camtu?

lg 1 dia bayar cane ek? ikot jam ke cane ke?

bole bg lg detail x psl keje dia, dgn cara claim sume

anyway, good info there and thank you

Safiah Ibrahim said...

Nanti tengok entri baru saya ye.. :)

Anonymous said...

nak tnya... kalau nk apply ni kena dpt sambung master dlu bru apply or terus apply je

Safiah Ibrahim said...

Kena ada tawaran master. Boleh apply selepas dah buat pendaftaran master..

:)

Tapi saya dikhabarkan sekarang dah tade SKS.. Ada skim lain menggantikan SKS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...