~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Sunday, December 7, 2014

~ Hadiah dari Mekah ~

Dua tahun lepas, Allah bagi saya ujian. Saya sering bersangka baik; Allah nak beri saya kebaikan kebaikan atau hikmah di sebalik ujian hebat ini.

Betul.

Ada banyak hikmah. Salah satunya; dijemput Allah untuk ke rumahNya. Alhamdulillah.

Saya ada kawan yang menetap di sana. Mekah! Sangat hampir dengan Masjidil Haram. Maha Suci Allah. Dia sangat baik. Dia sudah dua kali kirim saya hadiah.


Bila ada orang datang ke kedai dia. Dia akan tanya awak dari mana. Dan bila orang jawab dari Malaysia. Dia akan bertanya lagi. Di mana Malaysia? Kakau orang jawab Kelantan. Dia sangat gembira. Dia sangat suka.

Dia bagitahu ingin kirimkan barang kepada saya. Dia akan beri no telefon saya. Maha suci Allah. Dia dah siap bungkus hadiah - hadiah (bukan satu; tapi dua).. Memang dia bersungguh.

Saya terharu. Ada kawan sebaik dia.

Bagaimana harus saya balas kebaikan ini?






posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...