~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Saturday, October 25, 2014

~ Usaha nak elok kan haid yang tidak teratur ~

Di entri lepas
Saya ada kongi cara-cara atau usaha saya nak sembuhkan haid saya yang tidak teratur


Saya bagitahu dalam entri lepas. Hanya tinggal satu cara lagi yang belum saya buat iaitu berjumpa Doktor Pakar Sakit Puan.


Alhamdulillah.
Saya dah pergi mendapatkan rawatan di Pusat Perubatan An-Nisa' di Kota Bharu Kelantan.


Selepas sesi pendaftararan. Saya diperiksa oleh Misi; tekanan darah, berat badan.


Kemudian, saya masuk berjumpa Pakar tersebut. Setelah bertanya khabar sedikit sebanyak. Pakar tersebut memeriksa rahim saya, untuk periksa jika saya ada kanser atau apa-apa ketumbahan atau apa-apa penyakit lain.


Alhamdulillah.
Saya BEBAS penyakit. Saya SIHAT!


Doktor cakap saya sihat. Normal.


Cuma, kalau nak haid datang setiap bulan. Saya dinasihatkan untuk makan pil jenama YASMIN. Sejenis pil perancang, saya rasa...


Ya. Saya makan. Tapi selepas sehari dua. Saya gatal-gatal. Alergik!


Saya berhenti ambil ubat tersebut. Dalam hati saya, x apalah. Asalkan saya sihat. Itu sudah cukup berharga.



Oh. Sebelum terlupa. Pakar ada cakap dan berbincang panjang dengan saya. Kalau saya berkahwin, ada cara lain untuk dapatkan anak (selepas setahun dua usia perkahwinan, sebelum tu cuba cara natural sepasang suami isteri)



Alhamdulillah.


Kata yy;
Sabar itu indah.





posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...