~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Wednesday, August 7, 2013

~ Ujian itu tanda Dia sayang ~

Puasa semalam betul2 mencabar diri saya.. Allahu.. :')

sebelum asar dah masuk dapur, tolong umi.. Ada majlis berbuka puasa adik beradik Abah.. Jadi, kami masuk dapur awal sikit dari biasa.. Saya muntah! Saya tak tahu kenapa.. Biasa kat Jengka tak sahur ok je.. Kat rumah dengan famili sahur siap makan nasi.. Muntah keluar air je.. wekk.. wekk.. Pahit!

Lepas muntah.. Saya kuatkan diri lagi.. Tolong umi buat ondeh-ondeh.. Masa tengah gotey ondeh-ondeh.. Tetiba saya gelap mata.. Nak jatuh! Alhamdulillah ada dinding, saya bergantung kat situ.. Tapi dqlqm masa yg sama saya nak muntah lagi.. Saya terduduk.. Betul2 x ada daya.. Tapi.. saya kena jalan juga.. pergi ke sink.. tak kan nak muntah atas lantai?

Jadi saya jalan.. Alhamdulillah. Sampai ke sink.. saya tak berdiri.. saya tak ada tenaga.. sambil duduk bertongkatkan lutut saya muntah lagi.. Allahu.. pahitnya.. wekkkk.. wekkkk..

Lepas muntah, duduk sekejap di kerusi.. Saya tolong apa yg patut di dapur.. Masa mencemburui.. dah dekat nak berbuka ni..

Alhamdulillah.

Usai berbuka, kami pergi berterawih di Masjid Telipot. Solat Isya' saya boleh solat dengan elok.. Lepas tu solat terawih pula.. Masa tengah solat, rakaat pertama tu, saya gelap mata lagi.. Huyung hayang saya tahan.. tapi tak tertahan.. Terduduk saya.. Kalau saya tahan lagi.. Mungkin pengsan, susahkan orang plk..

Allahu..

Lepas tu, saya solat sambil duduk.. Mengalir air mata.. Terfikir saya..
Kalau Allah nak uji tu, bila-bila je. Kalau Allah nak ambil nyawa kita, tiba-tiba je..

Allah ya Ghaffar,
Ampunkan dosa-dosa ku.. Ku tak ingin menjadi orang yang celaka yang tidak mendapat keampunan mu sedangkan Ramadhan telah berlalu..
Amin ya Allah..

#tekanan ker? Atau darah rendah?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...