~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Friday, April 26, 2013

~ satu rasa dua hati ~

Betullah kata orang bijak pandai..

"Semakin kita belajar, semakin banyak yang kita tidak tahu"

PETIKAN DARI BUKU SATU RASA DUA HATI..

Seorang bapa telah mengadu kepada Sayidina Umar, bahawa anaknya telah menderkainya. Anaknya juga mempunyai kelakuan yang buruk.

Sayidina Umar memanggil anak tersebut dan bertanya, kenapa kamu tidak menunaikan hak ke atas ayahmu? 

Anak itu menjawab:

Kerana ayah saya juga tidak menunaikan haknya ke atas saya. Antara hak seorang anak ialah dia mesti diberikan nama yang baik oleh ayahnya. Tapi, bapa saya telah menamakan saya dengan nama yang buruk. Antara hak saya lagi ialah mendapat ibu yang baik. Tetapi, ayah saya telah memberikan ibu yang jahat kepada saya.

Buku ini bagus sangat kepada pasangan yang hendak berkahwin, pasangan yang telah berkahwin atau individu yang masih mencari pasangan.

Awak, belilah buku ni tau.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...