~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Monday, February 25, 2013

~ Skrip Kehidupan ~

Alam ini apa? Manusia ini siapa? Dari mana aku datang?
Hidup ini apa? Kematian itu apa?
Bagaimana keadaan akan datang? Adakah lagi 'hidup' selepas hidup ini?

Aku datang, aku tidak tahu dari mana..
... tapi aku datang jua
Aku menempuh jalan terbentang di depan ku...
... lalu aku berjalan

Akan selamanyakah aku berjalan? Sekalipun aku mahu atau tidak mahu?
Bagaimana caranya aku datang? Bagaimana aku dapat menempuh jalan?

Aku tidak tahu!
Aku kah yang mengendalikan diriku dalam hidup ini...
... atau aku dikendalikan?
Aku ingin supaya aku tahu, tetapi ...
... aku tidak tahu!

Barukah aku atau sudah usang?

Dalam dunia ini ...
... Adakah aku bebas merdeka?

Atau seorang tawanan yang terbelenggu?

Jalan ku! Apakah itu jalan ku? Panjang kah atau pendek?
Adakah aku akan mendaki atau menurun atau terjerumus?
Akukah yang berjalan atau jalankah yang berjalan?
Atau kedua-duanya berhenti dan zaman yang mengalir cepat?

Ohh... aku tidak tahu!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...