~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Monday, October 8, 2012

~ Pentingnya Penapis Air ~



Kita selalu nak menjaga kesihatan diri sendiri dan ahli keluarga.  Pentingnya kita menjaga kesihatan, sebab dengan sihat kita boleh buat pelbagai kerja.  


Saya rasa penting penapis air di rumah.  Rumah saya ada dua penapis air.  Satu di luar rumah, satu lagi di dalam rumah.  


Penapis di luar rumah, kami kena keluarkan air kotor seminggu sekali.  Awak tengoklah air dalam baldi kat bawah ni.  Auww.  Hitamnya.  Kalau tak bertapis, agaknya dah berapa banyak kekotoran kami dah minum.  Mungkin kami tak kan minum air kotor tu sekotor itu.  Air kotor kat bawah tu dah berkumpul lama dan jadi hitam macam tu.  


Kita tak tahu apa yang ada dalam air tu.  Oh.. Cuba banyangkan?

air kotor 

air kotor vs air yang di tapis 



Nota:  Dr. Muhaya cakap air bersih penting, sebab 70% air dalam badan kita.

5 comments:

nur syazani said...

betol tu madam..
kadang2 sebab air lah punca kebanyakan penyakit..

Safiah Ibrahim said...

Betul2. Jaga kesihatan..

sya said...

madammm.. ada kucing ehh? comel nyaaa :D hihi

Safiah Ibrahim said...

Ada. Yang kecil baby dua ekor. Yang besar sikit sekor. dan mama sekor.. :)

Qina said...

Assalamualaikum, tumpang iklan jap eah:) JOm pilih penapis COWAY. Boleh sewa, maintenance pon percuma. Air bersih pasti kesihatan terjamin.
Ha! Mana2 yang duduk di Kuantan/ Kemaman atau kawasan sewaktu dengannya boleh hubungi saya di 013-7319751.
Terima kasih :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...