~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Wednesday, October 3, 2012

~ Masjid di Cina ~



Semoga pembaca blog ini dirahmati dan diberkati oleh-Nya..


Alhamdulillah, kita masih hidup dan menikmati nikmat-nikmat hidup yang tak terkira di muka bumi Allah.  Banyak betul nikmat yang kita kadang-kadang tak sedar pun itu adalah nikmat.  Contohnya; sihat, tidur, sakit, buang air besar, buang air kecil dan macam-macam lagi.  



Alhamdulillah!



Saya balik kelantan hari tu kami ke kenduri saudara saya, Nisa' di Pasir Mas.  




Kemudian..



Bila dah makan kenyang-kenyang kat kenduri, siap ada ayam percik, ikan percik, gulai kawah dan bubur kacang yang sedap.  Uhh.  Kami kekenyangan.  



Saya pergi Rantau Panjang.  Saya beli dua blouse.  Tikar untuk saya bentang bila tetamu datang bertandang di rumah.


Lepas tu kami balik.  Sempat kami singgah di masjid Cina di Rantau Panjang.  Seyes!  Bila kamu tengok sekali kamu tak kan kata bangunan ni adalah MASJID.  Sangat unik.


Tak macam masjid kan?



Entri lepas  saya dah pernah cerita saya singgah di sini.  Kiranya ini kali kedua saya bertandang di masjid ini.





Sangat tak kemas saya rasa diri saya.  Pinjam jubah nenek sebab nak pergi kenduri.  Tak bawak baju kurung balik kampung. Muka berkerut sebab panas sangat dunia ni.. Huk!





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...