~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Tuesday, August 14, 2012

~ Khas untuk anak ~


Masa tengah tengok-tengok gambar  bersama pelajar, terdetik di minda dan hati saya.   Alangkah untungnya mereka.  Jadi nukilan di bawah saya tujukan untuk semua pelajar saya, anak-anak saya.  



Anak
kamu sangat bertuah

kami sayang kamu
selalu ada kamu di fikiran kami
dahulukan kehendak kamu dari kehendak kami

Anak
kamu sangat bertuah

kami tidak punya
apa yang kamu punya sekarang
pendidik yang baik dan sporting

Anak
kamu sangat bertuah

hargailah pendidikmu 
ibu bapa keduamu

Anak
kami tidak mahu yang lain

cukuplah senyummu, KEJAYAANmu
sebagai balasannya






Saya tak pandai nak marah pelajar, walaupun sebenarnya saya seorang yang garang kalau dengan adik-adik saya.  Bersama pelajar, saya tak pandai nak marah-marah.  Pernah sekali, saya marah pelajar saya, tapi saya tak luahkan.  Mata saya berair.  Eh, baru saya sedar macam tu rupanya saya.   

Saya banyak mengutamakan pelajar, kehendak pelajar.  Mungkin sebab itulah bila pelajar buat salah, saya mudah terasa.  


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...