~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Tuesday, March 27, 2012

~ Cara nak ubati rabun mata ~


Aku cacat. Dari kecil lagi aku cacat. Cacat penglihatan. Rabun jauh. Aku perlukan bantuan cermin mata barulah aku boleh melihat dengan jelas dan terang. 


Dari darjah tiga aku dah pakai cermin mata. Adik beradik aku semua kena pakai cermin mata. Mungkin genetik dari Abah. Abah pun pakai cermin mata.


Walau bercermin mata, aku bersyukur. Alhamdulillah. 


Tapi, aku kena juga berusaha untuk ubati rabun aku ni. Hari ni aku terjumpa satu video ni. InsyaALLAH. Aku akan makan carrot hari-hari. Walaupun, aku tak suka carrot. 


Aku pun nak korang cerah mata, tajam mata. Ni dia video tips untuk cerahkan mata, tips untuk ubati rabun mata dari Ustaz Sharhan. Dia cakap pesakit yang datan ke klinik dia semua dah sembuh. Alhamdulillah.





Waktu taip entri ni, aku sedang makan carrot. Tak sedap. Tapi inikan ubat. Untuk kebaikan. Boleh jadikan snek masa bermain komputer atau menonton televisyen.





1 comment:

Syuhada said...

Syu pon da rimas ngn spek ni...huhhuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...