~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Tuesday, January 17, 2012

~ Cara mudah nak sembuhkan demam ~



Esok adalah hari penting, VIVA VOCE untuk budak Master.. Dapat panggilan dari salah seorang panel (bos), harap itu adalah petanda baik walaupun dia telefon untuk cakap pasal kerja bukan pasal esok pun.. Mungkin itu petanda baik kan?



Sebenarnya, aku nak kongsi cara nak turunkan suhu badan, cara nak baik dari demam



Aku nak kongsi tips ni melalui pengalaman aku sendiri.. Disebabkan hari-hari yang sibuk bersama masalah kerja, belajar dan peribadi.. Aku demam.. Masa tu, aku tak ada ubat (ke aku malas cari?) Demam kan, mana sempat fikir.. Aku jarang betul tak boleh tidur, tanyalah kawan-kawan atau keluarga aku.. Memang dapat baring je, aku konfem tidur punya.. Tapi, sebab demam punya pasal. Aku tak boleh tidur.. Sakit kepala.. Panas badan..

So, aku fikir nak buat apa ni? Demam, tak ada ubat..

Emmm.. aku pun terfikir pasal JUS TOK GURU.. Aku bangun dan minum jus tu dalam sesudu (ke dua? ntah lupalah.. ) Alhamdulillah.. Aku boleh tidur dengan lena.. Bangun pagi esok tu aku dah tak demam! Dengan kuasa ALLAH..



Korang cubalah.. Sedap! Manis-manis Masam.. 


++ Doakan aku.. 

1 comment:

hana said...

jus tuk guru memang baguss ! kasi tenaga , time sekolah tiap pagi makan. dalam klas tak mngantok and kurang rasa penatt :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...