~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Wednesday, July 13, 2011

~ Berita TerPANAS ~




Kemasik : Terbaru! Dua ekor Monyet atau lebih dikenali dengan panggilan "kera" telah dilaporkan mencuri tebu di salah sebuah premis kediaman di sini semalam.  Pihak premis kediaman yang hanya mahu dikenali sebagai "Aminah" mengulas perkara tersebut dengan gambar-gambar yang dapat diambil oleh CCTV di kediaman tersebut.. 




Dua ekor kera diperhatikan sedang memerhatikan premis tersebut. 

"Sayang, abang nampak ada makanan kat sana"

"Ye ke abang sayang.. Pergilah curik, sayang lapar nih"




Rupa-rupanya mereka sedang memerhatikan tebu di atas meja yang memang makanan kegemaran mereka.





Tanpa berlengah lagi, Sang Kera yang ingin mencairkan lagi hari Sang Betinanya dengan pantas menghampiri tebu tersebut..




Sang Kera merangkak sambil memerhatikan sekeliling. Mana tahu ada pakgad dengan senapang.. "Mati i u.."



YA itu dia, Sang Kera telah berada di depan Tebu dan kelihatan kebingungan memikirkan


" Yang mana satu aku patut curi ni? kiri ke kanan? mana lagi sedap? "




" Ahhh.. Ambik je la mana-mana pun.. Ada Aku Kesah.. " 

Sambil mengambil tebu pilihannya..




Dan menariknya..




Dengan lajunya berlari pantas eh. silap..

Dengan lajunya merangkak pantas meninggal kan premis berkenaan..



"Laju lagi.. Laju lagi. "

Sang Betina menjerit..



 Setelah Sang Kera merasa selamat. Dia berpaling sambil berkata...

"Kau hado?"




Dan, sepasang kekasih terus berlalu pergi untuk menikmati hidangan enak berkenaan..




Sesiapa yang menjumpai sepasang kekasih ini, sila hubungi Rakan Cop dan mendapat ganjaran sebanyak SATUJUTARUPIAH.



Sekian sahaja berita melaporkan dari bilik berita.






++ moga terhibur~

12 comments:

FareezVanFillers said...

hahahah alah comey nyer nyet2 tuh..hehehheheheh

~~ZusUliYaiNi mAMaT~~ said...

mcm penah pgi ja premis cik Aminah@tmpat kejadian tuh huhuhu

~ Cik Azz ~ said...

Ahahaha...

Bertuahnya tau bahasa kera... :)

ashikin said...

mmg comel berite nih...hehe...

jom la join GA yang ash anjurkan...support ash...ade hadiah comel utk dimenangi..

http://redmattopstyle.blogspot.com

ashikin said...

mmg comel berite nih...hehe...

jom la join GA yang ash anjurkan...support ash...ade hadiah comel utk dimenangi..

http://redmattopstyle.blogspot.com

aiEz said...

auww..i rela tau mencurik demi u..hehe

Shira Shafrida said...

comelnya berita nih.. hehehe

cha zainol said...

teringat. dorang pernah curik roti beta =='

Ruby Azahar said...

haha . klakar tol .

Ahmad Haziq Azlan said...

report jangan tak report!!!!!!!!!!!!

http://azlanthetypewriter.blogspot.com/2011/07/kalau-aku-bukan-student-aku-adalah.html

myhatiku said...

haha..comelnye..baru tau takut dye :D

hayatFARAH said...

haha..tengok monyet2 neh..
teringat dekat kucing kat rumah yg d'pnggil 'nyet'..hehe :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...