~ Klik Sini ! Klik Sini ! ~

Friday, July 23, 2010

saya MC !!

Mintak maaf en. lecturer-lecturer,
fia MC minggu ni
patot dah nek bas semalam. dah beli tiket..
22 Julai 2010, 11.45 malam, hentian kerteh.

tp
nak wat cam mane lecs kesayangan ku...
malang tak berbau...

saya nak ke pejabat pos petang itu
(dlm kul 3)

umi: g2 la pej. pos tu...
saya: jap2 mi... motor tade lagi tu.. angah tak balik ag.. tggu angah balik dulu
umi: lesai2 lalu la...
saya: ye mi.. 

angah dah balik, fia pun pegi la.. ntah nape, semalam saya baik... pakai baju kurung kesayangan. (dari ting. 3 lagi baju tu...) besa kalo nek motor, senang pakai seluar kan?

saya naik motor selow je.. pej. pos dekat je kan.....
tetiba, motor dari belakang lintas saya... dan masuk lorong kiri..
langgar motor tayar depan..
(ntah la, dia tak nampak aku ke? BUTA ke..)

saya macam SUPERMAN...!!
jauh saya terbang... WOW..!!

sedar2 je, saya dah terbaring di atas jalan raya.. huh.. memang POWER..!!
terus nangis la.. bukan MANJA tau...
SAKIT sangat... AUWWW...

tetiba ramai lak orang duk tengok saya..

sume orang sebuk tanya...

'sakit ke'
'boleh bangun tak'
'ok tak?'

saya tak jawab la.. (korang ni saje je kan tanya soalan cenggitu... harus la sakit.. tak boleh bangun..)

saya nangis je... sambil geleng kepala.. so, LELAKI yang melanggar saya.. dan ntah sape.. tolong saya... masuk keta iswara merah... ( tetibe lak ada keta )
Laki: 'kita g kelinik dulu pape pun.... "
saya: diam saja.. sambil jalan pelan2 masuk dlm keta... sambil jalan tu tengok kain saya... TERKOYAK!!

uish..

rosak baju kurung kesayangan saya...

dalam keta, saya angkat kain.. tengok lutut.. huh... dua2 belah lutut kena.. lagi teruk dari kemalangan masa praktikal dulu...
bila sampai klinik, turun... baru nampak kat kaki tu ada lagi luka... AIiiii? bila la pulak luka ni ada??
nak jumpa HA kat sane.. tengok2, ada lagi luka.. kat lengan.. PAROK...!!

saya nangis lagi... nangis.. sakit sgt.. org ckp, bila dah jatuh atas jalan raya (TAR) mmg sakit la...

misi 1: jangan nangis dik.... rilek je... tadop mende ni.. biasa ar tu..
misi 2: sakit ke dik? jangan nangis..
saya: (dalam ati) sebok je.. mmg dah sakit.. harus la nangis kan...

saya tepon umi, tepon adik laki saya, pie.. Pie datang amek saya dan settle kan hal motor tu..

lelaki tersebut, umur 20an, blajar di UNIMAP, Pie ckp dia tak dpt bg wet, sb dia blaja lagi..
tak ckp SORRY pun.. tak dtg tgk saya pun...

++ tak boleh tido, berdenyut2.. bengkak. pedih... sakit.. tak tau nak ckp.. tp, tahan.. dlm tahan tu, ada air mengalir dr mataku... 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...